reklam

Manşet

1967 Ford Shelby Mustang GT500

Yazar Muharrem Güler 31 Ocak 2016 Pazar 0 yorum
Bu aracın birçok kişi gibi benim de gönlümde ayrıca bir yeri var..Bu yüzden de aracın hikayesini alıntı olarak değil de kendim anlatmaya çalışacağım..Bundan önce birkaç kez daha GT500 hakkında tezlerim oldu fakat en ayrıntılı olarak, ST’de açıklamaya çalışıyorum.. Carroll Shelby, bir otomobile ilk defa 1962’de kendi ismini vermişti ve ismini verdiği otomobil sadece kendini değil otomobili gören ve/veya duyan herkesi adeta büyülemişti.Fakat Ford’la hala bi ilişkisi yoktu. Corvette çantada keklik olarak görürken Chevrolet hayır dedi..Fakat otomotiv tarihinin akışını değiştirecek ‘evet’ sözcüğü gecikmedi ve Ford tarafından kabullenildi.Ford reddetmiş olsaydı 3 kez ard arda Le Mans galibiyeti yaşayamazdı.Bizler de 60’ları Corvette’lere tokat gibi saydıran Ford’ları göremezdik. Ford’la Shelby’nin ilişkisi çok uzun süreler fırtınalı geçmesine rağmen çok değerlidir. Shelby’nin orijinal GT500’ü efsaneviydi. İkiz-takım ön farları ve geveze ızgarasıyla köpekbalığı gibi bir ön görünüm…Dışarı kabartılı içi boş, Fiberglas bir kaput ve brake-cooling hava kanalları…Shelby, herkesin takdir ettiği kaygan fiberglas ve o korkunç full-width arka stoplarıyla tamamen moda yakaladı.Üzerinden 45 yıl geçmiş olmasına rağmen biz hala garajımızda bir tane olmasını istiyoruz GT500’ün insanları üzerine çeken şey sadece görünüşü değildir. dual-quad 428 kontrollü Inceptor büyük-bloğunun uyuştuğu gücüdür.Daha açık olmak gerekirse; fabrika onu 355 hp ile sınırlandırmış olsa da çok koLly bir ayarla 600 hp olabildiği bir sır değildir.1967’de yeni araç müşterileri Shelby’de bulunan bu ve diğer özellikleri ancak rüyasında görebiLlrdi.. * Fiberglass kaput * tek parça fiberglas burun * fiberglas gövde * fiberglas kaput * fiberglas korumalı high-beam ışıkları * Fiberglass fren pad soğutucu * Fiberglass kaliper sogutma kiti * Fiberglass spoiler ve zemin * '67 Cougar kesikli yarı krom süs stopLar * 15x6 steel wheels with hubcaps, Shelby center caps * Optional Kelsey-Hays Magstar 15x7 aLüminyum tekerler (ön) * Optional 15x7 alüminyum 10-spoke tekerler (arka) * GT500 yan çizgileri * Optional Le Mans hat çizgileri * Üç parmaklıklı alüminyum direksiyonu, GT500 başlığı * 8,000 rpm takometre ve 140 mph hızölçeri * Stewart-uyarıcı yağ basıncı ve amplifikatör ölçeği * 428 PoLice Interceptor kısa-blok ve başlıklar * Holley-650 cfm karbüratörleriyle alüminyum çift-quad girişi * Cobra Le Mans kanatlı alüminyum valf cover * Cobra Le Mans alüminyum ovaL hava temizleyicisi * OptionaL sürüş sistemi ve A/C * Dört iLeri yakın-oran top Loader veya açık sonlandırıcı * SeçmeLi çekişin olduğu C-6 otomatiği *OptionaL traction-Lok veya Detroit Kilitli diferansiyel * Mustang sert-dayanıklı süspansiyon * 94 inç ön salıncağı * Special değişken yay * Gabriel şok amortisörleri * Ön diskli frenler, zorunlu power-asist seçeneği Prototip GT500 sadece 50 tane üretilmiştir.Bunların ilki, yani üretilen ilk GT500, Ford’un ana fabrikasında hemen girişte buLunmaktadır.Fabrikaya girdiğiniz gibi açık mavi rengiyLe bir köpekbaLığı size bakarak sizi karşıLamaktadır… BiLgiLere göre bugüne kadarki en iLginç GT500’ün hikayesi şöyLedir.Fabrika çıkış ayarLarı maximum seviye yapıLmış bi GT500 ve sahibi günümüze kadar yoLLara hiç çıkarmamıştır.Garajında duran SIFIR GT500 iLk günkü gibi canLı, eL değmemiştir. Hepimizin biLdiği gibi GT500 efsanesi bir filme de konu olmuştur ki, bu film başrolünü Nicholas Gage, laura croft gibi isimlerin paylaştığı ‘’Gone in 60 Second (60 Saniye)’’’dır.Filmde seçilmiş 50 araç çalınacaktır ve başrolümüz için aralarında en değerlisi, efsanemiz GT500’dür.Eleanor (yakalanamayan boynuzlu) adı verilen efsanemiz özellikle sona bırakılmıştır ki, anlamı böylece daha iyi gösterilecektir.İşte filmde bahsi geçen 50 araç:

Hiç yorum yok: